26 Nov 2015

Last Minute Advent Calendar


Adventcalendar
to recreate the calenders above: left // middle // right

To read this post in english, scroll down please!
 
In ein paar Tagen geht der Advent los. Eine wahnsinnig gemütliche und besinnliche Jahreszeit für mich. Die Vorfreude auf Weihnachten und das familiäre Beisammensein steigt. Und da ich nicht nur gerne beschenkt werde, sondern auch gerne schenke, liebe ich nichts mehr als schon vor Heiligabend anderen kleine Freuden zu machen. Ich verschenke das ganze Jahr über gerne Kleinigkeiten die ein Lächeln in das Gesicht des anderen bringen. Ein Adventskalender in der Zeit vor Weihnachten ist meiner Meinung nach jedoch nicht zu toppen. Denn vor allem in der stressigen Zeit vor Weihnachten ist die Freude über ein Geschenk besonders groß und nimmt etwas von der Anspannung des kommenden Tages.

Unten habe ich euch ein paar Ideen zusammengetragen, womit man den Adventskalender füllen könnte. Ich selber packe 4-5 größere Geschenke ein, den Rest fülle ich mit Süßigkeiten und lieben Worten.

Wenn es richtig Last-Minute wird bietet sich auch ein Wertschätzungkalender an. 24 nette, wertschätzende Worte, Eigenschaften und Sprüche auf kleine Zettel geschrieben und in ein großes Marmeladenglas gesteckt. Fertig!


In a couple of days Advent starts. For me that means a really cosy and reflective time of year. I'm getting more and more excited for christmas and my whole family getting together. I not only love to get presents, but also really enjoy to give them back. And so it's the biggest pleasure for me to bring a little joy to someone already in advance to christmas. I like to give small presents all around the year. But to give an adventcalender is the best way to bring a big smile to someones face. Especially during the stressfull weeks leading up to christmas the joy and hapiness about a small present are particularly big and bring a bit of relief into theses stressfull days.

I've summed up some of my ideas to fill an adventcalender below. I like to pack 4-5 bigger presents and fill the rest of the packets with sweats or kind words.

If your adventcalender is really lastminute, you could also give a calendar full of appreciation. 24 kind, appreciating words, features and sayings written on small notes and put into a big jam jar. Done! 



Adventcalendar Men
socks (you can also split them up into different packages)// keychain // handcream // manicure set // beanie // headphones // whiskey glasses // starwars ice tray

What are your ideas to fill an adventcalendar? Or do you simply give a chocolate-adventcalendar to your loved ones?

JB